آخرین اخبار
کد مطلب: 147030
خطيب نماز جمعه لردگان ؛
حضرت فاطمه (س) مادر همه پيشوايان ديني است
تاریخ انتشار : 1401/10/02
نمایش : 442
خطيب نماز جمعه لردگان : شخصيت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان اسوه و الگوي همه مسلمانان است ، وي که فردي معصوم و داراي لقب عصمت الله الکبري است ، حجت خدا بر حجج الهي و ام الانمه مادر ديني همه پيشوايان ديني است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان ؛ حجت الاسلام رحماني خطيب نماز جمعه لردگان ضمن تسليت به مناسبت ايام سوگواري شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت  : شخصيت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان اسوه و الگوي همه مسلمانان است ، وي که فردي معصوم و داراي لقب عصمت الله الکبري است ، حجت خدا بر حجج الهي و ام الانمه مادر ديني همه پيشوايان ديني است.
 
وي افزود : درس آموزي از ابعاد زندگي حضرت زهرا (س) براي سعادت همه انسان ها لازم و ضروري است، چرا که دشمن براي از بين بردن جامعه انساني بر اساس فرهنگ و تمدن اسلامي پايه گذاري شده و براي اين که خانواده ها را از بين ببرد و کانون خانواده را ويران کند، نقش مادر را کمرنگ مي کند، کاري مي کند که از زن بودن و مادر بودن و فرزند داري و خانه داري خجالت بکشند.

وي ادامه داد : براي اينکه نظام آموزش و تربيت را نابود کند و بنيان زندگي را بر لذت ها پايه گذار کند ، معلم را نشانه مي‌گيرد که جامعه براي او اهميتي قائل نشود ، براي اينکه پيشوايان و رهبران ديني را ساقط کند ،علما و انديشمندان را نشانه ميگيرد ،در مورد آنها جامعه را گرفتار شک و ترديد مي‌کند ،تا کسي به آنها اقتدا نکند، پس اگر مادر هوشيار و  معلم آگاه و مخلص نبود و الگو و پيشوايان ديني جايگاه خود را از دست دادند، کسي نيست که نسل را بر مبناي ارزش هاي نافع و آخرت ساز هدايت کند.



 
رحماني  در خطبه دوم اين هفته ضمن گراميداشت هفته نهضت سواد آموزي و تقدير و تشکر از متصديان امر نهضت سواد آموزي گفت : سالروز تاسيس نهضت سواد آموزي در سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خميني (ره) گرامي باد و خدات را شاکريم  به خاطر اين نعمت و  اقدام مدبرانه حضرت امام در تاسيس نهضت سواد آموزي که باعث شد سطح سواد جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان ما از ۳۰ درصد به ۸۵ درصد ارتقا يابد وليکن بايد نسبت به جلوگيري از ترک تحصيل جوانان برنامه ريزي نمود.
 
وي ادامه داد : نهم ديماه روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت است،  مقام معظم رهبري اين روز را روز حماسه اعلام نمودند و به جهت بالا بودن بصيرت ملت ايران که باعث  شد در سال ۸۸ فتنه بزرگي را خنثي نمايند بوده است و معظم له در هر سال به اين مناسبت در سخنان خود از ملت ايران به خاطر نجات کشور، حفظ آبروي کشور ، آبرو دادن به کشور با تعابيري چون خدا از شما راضي باشد، خوب عمل کرديد، تجليل مي نمايند که باعث مباهات ماست.
 
وي افزود : روز 9 دي روز رسوا شدن انقلابي نماها بود و جدا شدن صفوف آنان از صف انقلابيون است، مقام معظم رهبري شرط انقلابي گري را تدين و پايبندي به انقلاب و ارزش ها مي داند و مي فرمايند: ملت ايران در اين روز پاسخ قاطع به انقلابي نماها دادند. کساني که بعد از سالها مسئوليت در نظام نقش مخالفان نظام را بازي کردند.
 
رحماني در پايان گفت : تشييع پيکر مطهر شهيد گمنام در شهرستان و تدفين در منطقه ريگ را پيش رو داريم، و ضمن گراميداشت هفته راهداري و تشکر از زحمات راهداران محترم خير مقدم به مدير کل محترم آقاي مهندس غلامي و توصيه به جديت در پيگيري و به نتيجه رساندن پروژه هاي راهداري در شهرستان لردگان داشت.

انتهاي پيام / 630 ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس